consulten

bij een specifiek probleem

Je kunt een consult aanvragen bij een van de medewerkers, tevens leerkrachten van de Yogaschool, als je met een specifiek probleem zit. Je kunt de aanvraag richten aan Yogacharya Patrick Ros of Ylvy Vaanholt. Katya Huber kun je contacten voor Ayur Vedische consulten. De consult aanvraag zou een lichamelijke klacht kunnen zijn of een bepaalde kwestie waar je maar niet uitkomt. Al naar gelang je vraag wordt de juiste persoon en methodiek ingezet. Natuurlijk is de holistische visie de onze. We zijn succesvol en effectief. Er zijn vaak niet meer dan  6 bijeenkomsten nodig. We staan eventueel in contact met artsen, psychologen en natuurgeneeskundigen mocht dit extra nodig zijn.

Patrick Ros

Ylvy Vaanholt

Katya Huber

coaching

Door middel van personal coaching, performance coaching, counseling of mediation. Counseling wordt vooral ingezet als iemand niet lekker in zijn/haar vel zit. Mediation kunnen we toepassen in relationele conflicten van welke soort dan ook.

Ayurvedisch consult

Katya Huber is Ayurvedisch therapeut. We hebben een praktijkruimte ingericht aan de Lasonderstraat 3 voor consulten. Ayurveda is een natuurlijke geneeswijze welke kennis schenkt over het leven en hoe te leven. Door deze kennis is de therapeut in staat om te genezen bij klachten en aandoeningen.

regressie

Regressie is een begrip uit de psychologie. Bij regressie keert iemand terug naar een eerdere fase van levensontwikkeling. In de meeste gevallen treedt regressie op als afweermechanisme bij het verwerken van negatieve gevoelens of emoties. Dit kan acuut zijn, maar kan ook chronische vormen aannemen. Het verschijnsel kan zowel in gedachten patronen als gedrag optreden. Door herbeleving van (onverwerkte) ervaringen die met een probleem van nu verbonden zijn, kan dit probleem worden opgelost. De dieptes verschillen per persoon. Vooral bij hardnekkige vastzittende emotionele stagnaties is regressie zinvol, afgestemd op de ontwikkeling van de aanvrager.

esotherische genezing

Door innerlijke waarneming wordt het energieveld door de genezer of therapeut gedetailleerd onderzocht en worden afwijkingen in de stroming ervan opgespoord. Middels een speciale methode die gebruik maakt van balancerende driehoeken worden stagnaties aangepakt en bestreden. De therapeut raakt de persoon niet aan, maar werkt op afstand. Dit gebeurt door de therapeut in meditatie, waarbij het hoger- of abstracte denken actief wordt gebruikt. De therapeut traceert blokkades en zwaktes in het energieveld en geleidt en balanceert de energie, zodat deze verstoringen zich kunnen opheffen.  Zo wordt op subtiele wijze het zelfhelend vermogen van de mens weer in gang gezet. Een wonderlijke techniek die door 5 personen binnen de yogaschool wordt toegepast. Ter voorbereiding heeft de therapeut een jarenlange meditatie-scholing nodig.

VOEDINGSLEER EN DIËTIEK.

Het blijkt dat bepaalde voedingsstoffen door herhaalde inname het lichaam in bepaalde staat of conditie brengen. Elk der verschillende voedingsstoffen of combinaties daarvan, heeft een andere uitwerking. Plantaardige voeding past beter bij de mens gezien zijn aanleg, te herkennen bijvoorbeeld aan de tanden. 8 snijtanden, 4 hoektanden, 20 kiezen. Het grootste gedeelte van ons gebit, de kiezen, wijst in het algemeen gesproken op gebruik voor het malen van graan – graanproducten, peulvruchten en andere zaadgranen. De daarop volgende grootste groep, de snijtanden, wijst op het snijden van groentes. En de kleine groep, de hoektanden, zijn in de eerste plaats bestemd voor het verslinden van dierlijk voedsel. Deze gebruiksorde is natuurlijk heel algemeen gesteld. Toch kunnen we zien dat het hoofdvoedsel granen moet zijn en vervolgens de groentes en als derde en laatste het dierlijk voedsel. Volgens de schikking van ons gebit zou de globale verhouding van graan tot groentes tot dierlijk voedsel 5:2:1 moeten zijn. en de verhouding tussen plantaardig en dierlijk voedsel 28 : 4 is dus 7:1. Kennis van de werking van de verschillende voedingsstoffen maken dat de therapeut adequaat kan inspelen op de nodige aanpassingen.

bij een specifiek probleem

Vraag een consult aan bij een van onze medewerkers